Готуйсь, дорогі братчики і сестрички!
Думаю, всі Ви щораз більше і більше відчуваєте у своєму житті вплив різноманітних інформаційних штучок або, говорячи розумною лексикою, інформаційних технологій. Так, справді, інформаційний світ стає таким великим, часто недосяжним, але в той же час досить зручним, з великою кількістю інформації і різноманітних можливостей, якщо вміти ним користуватися.
Напевно, більшість читачів добре знають чи, принаймні, чули про широкі можливості світової мережі Інтернет. З цього номеру і в наступних ВОРах ми будемо робити огляд цікавих, на наш погляд, Інтернет-сторінок, матеріали яких Ви зможете використати у праці з новацтвом.
Сторінка http://abetka.ukrlife.org — це є надзвичайно цікавий ресурс, виключно україномовний, створений спеціяльно для дітей новацького віку, і при тому створений — де б ви думали? — в Севастополі! Це є дочірня сторінка від сторінки "Українське життя в Севастополі" — також дуже цікава річ, але зараз ми не про неї.
Автор цієї сторінки — Микола Владзімірський, який є розробником багатьох українських сторінок у Криму (сторінка газети "Кримська світлиця", музею Лесі Українки в Ялті та інших). Сторінка з’явилася завдяки сприянню Марії Фішер-Слиж та Василеві Мацькову.
Що тут цікавого?
Тут є гарні казки і розповіді, наприклад:
УКРАЇНСЬКІ КАЗКИ
Олександр ВИЖЕНКО ІСТОРІЯ ЗАПОРОЗЬКИХ КОЗАКІВ ДЛЯ ВЕСЕЛИХ ДІТЛАХІВ
Галина Кирпа СОНЯЧНИЙ ЗАЙЧИК
Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. Казочки
КАЙДАНИ ТА МАЙДАНИ ЛІКАРЯ ХОМИ. Розповів і намалював Юрій ЛОГВИН
Про КОЗАЦЬКІ ДЗВОНИ Переповів та намалював Юр ЛОГВИН
Юр ЛОГВИН КРИМСЬКА ЛЕГЕНДА
Ольга МАК АСКОЛЬД І ДИР ТА КИЇВСЬКІ КНЯЗІВНИ
Марійка ПІДГІРЯНКА РОЗПОВІМ ВАМ КАЗКУ, БАЙКУ
Леонід Полтава КАЗКA ПРО ЧАРОДІЯ-ЛИХОДІЯ, ІВАСИКА і ЧОРНЕ МОРЕ
Ігор СІЧОВИК ТАЄМНИЦЯ ТУДИ-СЮДИ Казка з паліндромами
Леся Українка КАЗКА ПРО ОХА-ЧАРОДІЯ
Леся Храплива ПРО ХЛОПЧИКА ТАРАСИКА ТА ЙОГО ЗОЛОТЕ ПЕРО
Марко Черемшина СЛЬОЗА (Різдвяна казка)
Народна леґенда ПРО МАТІР
ПРО ВДОВУ ГАННУ ШУЛЯЧКУ, ЧОРНОГО КОЗАКА і СТРАШНЕ ЗАКЛЯТТЯ
ПРО ЦИГАНА РОМАНА, МАРУ-ПОТОРОЧУ І МОСКАЛЬСЬКЕ ЦАРСТВО
ПРО СТЕПАНА СОРОКУ, ЙОГО ЖІНКУ І ВІДЬОМСЬКЕ КОДЛО
Про шевця Віника, Смерть, золотий перстень і долю
Кримськотатарськi народнi казки та легенди
у перекладі Данила КОНОНЕНКА:
ХЛОПЧИК, ЯКИЙ РОЗУМІВ МОВУ ПТАХІВ
МУДРИЙ ЇЖАЧОК
П'ЯТЬ ГРОН ВИНОГРАДУ
РОЗУМНА ДІВЧИНА
ДУРНИЙ ВОВК
ПРИБОРКУВАЧ ДЖИНІВ
МОРСЬКИЙ КІНЬ
ЮНАК НА ІМЕННЯ ДЕЛІ
КАЯ
ЛОЖКА СОЛІ
ДОЧКИ БІДНЯКА
ЗОЛОТО Є, А РАДОСТІ
НЕМА
ТРИ ТОВАРИШІ
НЕ ВІДПОВІДАЙ НА
ДОБРО ЗЛОМ
ЖИВІ СКЕЛІ
ЛЕГЕНДА ПРО РУСАЛКУ
ТА ПРО ФОНТАН БІЛЯ МІСХОРА
ДВІ ЖАБКИ Японська народна казка
Поль Дж. Вортон. "Історії та притчі"
А ще є дуже гарні дитячі загадки, приказки, скоромовки, усмішки і навіть ігри.
У розділі “Читанка” можна знайти цікаві віршики для новацтва, приклади сценаріїв для свят, матеріали, які можна використати для сходин і таборів, інформацію з історії, географії, етики та іншого, зокрема:
ЯК ІМЕННИК ПОСВАРИВСЯ З ЗАЙМЕННИКОМ
СВІТЛЕ СВЯТО
ВЕЛИКОДНЯ
Матеріали для проведення виховного заходу
Мамо рідна, хай святиться твоє ім'я Сценарії шкільного свята на День Матері
І це не просто розповіді під такими назвами, а готовий матеріал з ділянки, згаданої у назві.
Заходьте, читайте, користайте! Рекомендуйте батькам вашого новацтва, вчителям і друзям. Ця сторінка варта того!
Подаємо дві гри зі сторінки "Весела абетка", які можна успішно використовувати на новацьких сходинах.
КОШИК
Всі сідають у кімнаті. Ведучий ставить на стіл кошик, коробку,
ящик тощо. Це буде "кошик".
Ведучий запитує:
- Знаєте, що можна класти в цей кошик?
- Не знаємо!
- Ну так знайте: в цей кошик можна класти будь-які ягоди (квіти, іграшки, листки певних дерев, прислів'я та приказки, загадки тощо).
Правила гри: в грі можна обирати будь-яку тему, але не можна помилятись і класти до кошика те, що не стосується теми, або затримувати кошик. Той, хто помиляється, дає фант. Так грають, доки не набридне, а потім розігрують фанти.
ЗЕМЛЯ, ВОДА, ПОВІТРЯ, ВОГОНЬ
Всі стають у коло, а ведучий - посередині. Він кидає комусь з дітей м'яча, вимовляючи при цьому одне з слів: "земля", "вода", "повітря", "вогонь". Якщо ведучий сказав "земля", то гравець, що впіймав м'яча, повинен швидко назвати якусь тварину. На слово "вода" треба назвати рибу, на слово "повітря" - птаха. Якщо ведучий скаже "вогонь", усі, махаючи руками, повинні крутитися на місці.
Правила гри: неуважні вибувають з гри.
Гру можна проводити і в приміщенні, під час дощу.