Таборові змаги
від проводу підтабору
«Отроків / Боярівен»
крайового новацького табору «Літопис рідної землі»
Змаг «До висот»
Мета:
закріпити знання, які діти отримали протягом дня, і поновити їх з
минулих днів.
Вік:
6 — 12 рр.
Правила:
не переступати лінію, відповідати на запитання тільки тоді, коли
доторкнувся до м'яча, не викрикувати відповідь з місця команди, не
підказувати відповідаючому біля м'яча.
Хід гри:
на відстані 20-30 метрів діти стають по командах в ряди за лінією на
протилежному боці майданчика. На іншій стороні майданчика лежить
м'яч, за яким сидять виховники. Вони ставлять запитання учасникам.
Діти радяться стосовно відповіді, і один представник з команди
біжить до м'яча, доторкається до нього і відповідає на запитання.
Якщо він відповів неправильно, може повернутися до команди,
дізнатися правильну відповідь і бігти знову. Коли біля м'яча
багато дітей, то вони відповідають, починаючи від того, хто перший
доторкнувся до м'яча, далі другий, і так по черзі. Далі всі учасники
повертаються до своїх команд і стають позаду, а та команда, яка
відповіла правильно, робить крок вперед. Учасники бігають по черзі,
а не одна людина кожний раз. І так, відповідаючи на запитання,
команди проходять шлях до м'яча. Виграє та команда, яка швидше дойде
до нього.
«Забави Ігоря»
(веселі старти)
Вік:
6 — 12 рр.
Правила:
не переступати лінію старту, виконувати чітко завдання ведучого,
не кричати на учасників своїх команд, слухатися командира.
Хід гри:
діти діляться на команди, вибирають командира. Стають на лінію
старту. В командах рівна кількість учасників. Напроти кожної команди
ставлять прапорці, до яких учасники повинні бігати, виконуючи по
дорозі завдання. Завдання триває, доки кожний з учасників не
виконає його. Виховники точкують команди і дивляться, щоб учасники
не порушували правила.
Деякі завдання:
1. Швидкий.
Потрібно швидко бігти до прапорця, оббігти його і повернутися
назад до команди. Коли учасник перетнув лінію, біжить наступний член
команди. Виграє та команда, яка перша закінчила це завдання.
2. Боротьба з луками.
Кожній команді видається лук та стріли за кількістю учасників. По
черзі кожен учасник команди стріляє з лука на відстань. Фіксується
того з команди, хто найдалі вистрілив, і та команда виграє.
3. Перейди болото.
Командирам команд видається по 2 аркуші формату А4. Учасникам
команд потрібно перейти відстань від лінії старту до прапорця,
переступаючи по аркушах. Назад повертаються до команди біжучи.
Виграє та команда, яка швидше справиться з завданням.
4. Перетягни канат.
Дві команди стають одна напроти одної. В руках тримають одний канат,
між ними лінія поділу, через яку вони повинні перетягнути одна
одну. По знаку ведучого починають перетягати одна одну. Виграє та
команда, яка це зробила.
5. Принеси води.
Біля прапорців стоять виховники зі склянками, наповненими водою.
Командири команд також тримають скляночки, але порожні, а також —
ложки, якими учасники будуть переносити воду від виховників до
командирів. Учасники по черзі біжать до виховників, набирають в
ложку води і несуть до командира. І так по черзі, доки не перенесуть
всю воду. Виграє та команда, яка це швидше зробила.
Теренова гра «Знайомство з табором»
Мета:
ознайомлення з тереном табору.
Попередня підготовка:
скласти питання, які стосуються терену табору, проводу, учасників
табору. Написати ці питання на аркушах для команд.
Хід гри:
поділити дітей на команди, роздати аркуші з запитаннями, ручку
(одну на команду), щоб записувати відповіді. Гра починається і
закінчується по свистку бунчужного. Виграє та команда, яка перша
відповість на всі запитання і швидше це зробить. Кожна команда виконує
завдання разом з виховником, який слідкує за безпекою, допомагає порадами,
контролює виконання завдань.
Орієнтовані питання (декілька):
1. Як називається місцевість, на якій розташований наш табір?
2. Знайти сестричку комендантку і дізнатися, як її звуть і який номер
її телефону.
3. Скільки вікон у нашому корпусі?
4. Назвати ім'я наймолодшого новака в таборі.
5. Скільки стільців у нашій їдальні?
Подала С. О. Ірина Цепух